В разделе материалов: 10
Показано материалов: 1-10


Anime Studio Pro v5.6


Create professional animations. Anime Studio combines cutting-edge features with powerful technology to deliver the most unique animation program for digital artists.
3D рендеринг и анимация | Просмотров: 1579 | Добавил: asv_nix | Дата: 09.11.2008 | Комментарии (0)


CityEngine: новое средство для моделирования 3D-городов

Компания Procedural сообщила о доступности своей программы CityEngine, предназначенной для процедурного моделирования трехмерных городов. Программа дает возможность создавать трехмерные города в автоматическом режиме с очень высокой скоростью. Так, на воссоздание 3D-модели Древнего Рима при помощи программы и ее экспорт ушло около двух часов.

CityEngine может использоваться таких областях, как создание игр, фильмов и телесериалов, в архитектерной визуализации и 3D-приложениях для интернета.

Новая программа, а также созданная с ее помощью 3D-модель Древнего Рима, будут демонстрироваться на выставке SIGGRAPH'2008, которая пройдет в Лос-Анджелесе на второй неделе августа. Стоимость CityEngine - $6950 за одну лицензию.

Триал-версия программы, в которой нет возможности экспорта, доступна на официальном сайте.

Источник: www.cgresource.net
3D рендеринг и анимация | Просмотров: 1442 | Добавил: asv_nix | Дата: 09.11.2008 | Комментарии (0)

REALFLOW_V4.3.8_X86

Среди возможностей RealFlow просчет динамики поведения частиц, жидкостей,
твердых и мягких тел и их взаимодействия с водой и друг с другом. Программа
дает возможность гибко управлять каплями воды и таянием, определять глубину
моря, от которой зависит размер волн, отправлять объект плыть вниз по течению,
присоединять анимированные объекты к камерам и многое другое.

Источник: www.cgresource.net
3D рендеринг и анимация | Просмотров: 1262 | Добавил: asv_nix | Дата: 09.11.2008 | Комментарии (0)


iClone 2.5 Studio, iClone.ResourcePack, от Reallusion Inc.

Reallusion iClone 2.5 Studio: программа для создания 3D анимации. В ней пользователи могут найти уже готовых 3D-персонажей, а также все, что нужно для создания их виртуального жизненного пространства – одежду, реквизит, ландшафты. В iClone есть также большая библиотека движений, которые можно задавать персонажам.
Но самая интересная возможность программы – использовать для лиц 3D-героев фотографии реальных людей. Для этого используется запатентованная технология FaceTrix, превращающая фотографию в 3D.

3D рендеринг и анимация | Просмотров: 1643 | Добавил: asv_nix | Дата: 09.11.2008 | Комментарии (0)


http://www.computerarts.co.uk/__data/assets/image/706768/art131revfusion450.jpg

Список софта для видео монтажа под Linux
Linux | Просмотров: 7788 | Добавил: asv_nix | Дата: 08.08.2008 | Комментарии (2)




A Linux-based production pipeline is a perfect choice for a major motion picture like The Spiderwick Chronicles, with its many goblins and magical creatures. Hollywood has been the realm of Linux since 1997, when the movie Titanic proved that Linux can do big computer graphics jobs like rendering a sinking ocean liner. With an industry tradition of using UNIX-based operating systems for high-computation jobs, and due to the better, faster, cheaper nature of Linux, every major effects or animation movie today is produced using Linux. Visual effects facilities ILM and Tippett Studio each created visual effects for Spiderwick. Having multiple effects houses work on the same movie became common after 2003 when The Matrix Reloaded used a dozen effects houses.
3D рендеринг и анимация | Просмотров: 4523 | Добавил: asv_nix | Дата: 18.05.2008 | Комментарии (0)




Linux is bursting with multimedia potential—at least, that's the impression one gets from the plethora of multimedia-oriented distributions that have surfaced in recent years. DeMuDi, Planet CCRMA, Ubuntu Studio, 64 Studio and the list continues on ad infinitum. However, for many years now, the term multimedia proved deceptive. GIMP and Inkscape and other graphics tools meant that 2-D graphics were covered, and the astounding variety of audio tools available with real-time priority meant that users' needs for recording and audio processing were met. Video tools lagged behind, because video processing is both more difficult and more prone to patent encumbrance. In the last few years, things have begun to catch up to the point where it's feasible to create films or cartoons from concept through execution using only Linux tools.
3D рендеринг и анимация | Просмотров: 1360 | Добавил: asv_nix | Дата: 18.05.2008 | Комментарии (0)


Linux is bursting with multimedia potential—at least, that's the impression one gets from the plethora of multimedia-oriented distributions that have surfaced in recent years. DeMuDi, Planet CCRMA, Ubuntu Studio, 64 Studio and the list continues on ad infinitum. However, for many years now, the term multimedia proved deceptive. GIMP and Inkscape and other graphics tools meant that 2-D graphics were covered, and the astounding variety of audio tools available with real-time priority meant that users' needs for recording and audio processing were met. Video tools lagged behind, because video processing is both more difficult and more prone to patent encumbrance. In the last few years, things have begun to catch up to the point where it's feasible to create films or cartoons from concept through execution using only Linux tools.
3D рендеринг и анимация | Просмотров: 1247 | Добавил: asv_nix | Дата: 18.05.2008 | Комментарии (0)



All the big film studios primarily use Linux for animation and visual effects. Perhaps no commercial Linux installation is larger than DreamWorks Animation, with more than 1,000 Linux desktops and more than 3,000 server CPUs.

“For Shrek 3, we will consume close to 20 million CPU render hours for the making of the film”, says DreamWorks Animation CTO Ed Leonard. “Each of our films continues to push the edge of what's possible, requiring more and more compute power.” Everyone knows Moore's Law predicts that compute power will double every one and a half years. A little known corollary is that feature cartoon animation CPU render hours will double every three years. In 2001, the original Shrek movie used about 5 million CPU render hours. In 2004, Shrek 2 used more than 10 million CPU render hours. And in 2007, Shrek 3 is using 20 million CPU render hours.


3D рендеринг и анимация | Просмотров: 4671 | Добавил: asv_nix | Дата: 18.05.2008 | Комментарии (0)

Кстати, о кластерах. Читали, на чем эффекты для фильма "Титаник"
делались? На 120 DEC Alpha с установленным на них Linux RedHat 4.2.


3D рендеринг и анимация | Просмотров: 1113 | Добавил: asv_nix | Дата: 07.04.2008 | Комментарии (0)


close