The Autodesk® Flint® high-performance motion graphics system features a robust creative toolset, mixed resolutions, and real-time SD video and HDTV workflows. Create promos, station ID packages, commercials, and brand graphics in a creative environment―quickly. |
Ключевые особенности новой версии: Рисование. Ретуширование изображений и масок. Бесконечное количество слоев, представлений, клонов, режимов смешения и пользовательских кистей. Раскрашенные кадры автоматически разделяются и используются всеми кто совместно работает над проектом, даже на удаленных машинах. Трехмерное управление. Расширение возможностей Reaction - инструмента трехмерного композитинга - упрощает создание композиций, повышает точность и скорость работы. Расширенное жестикулярное (gestural) управление в Reaction делает задачу по манипуляции элементами в трехмерной среде простой. Master Keyer. Упрощает сложные задачи прокеивания, при этом выдавая точные результаты. |
Linux got its first big Hollywood break in 1997 when Venice, California studio Digital Domain (D2) used Linux to render the special effects for the hit movie Titanic. We spoke with D2 while they were in production using Linux with Star Trek Nemesis, which has a scheduled release date of December 13, 2002. D2 uses Linux for both renderfarm servers and artist desktops. D2 has used Linux for 21 motion pictures, including best visual effects Academy Award winners Titanic and What Dreams May Come. D2 has won two Scientific and Technical Achievement Academy Awards: one for Track motion tracking software and the other for the compositing software NUKE. |
Star Wars, Episode II: Attack of the Clones, released in May 2002, is Industrial Light & Magic's (ILM) first movie produced after converting its workstations and renderfarm to Linux last year. Located north of San Francisco in San Rafael, California, ILM was founded in 1975 to produce the visual effects for Star Wars. Although owned by George Lucas, ILM produces visual effects for more than Lucasfilm productions, such as the Star Wars and Indiana Jones films. Many other studios seeking that bit of something extra on the cutting edge of special effects use ILM. ILM has received 14 Academy Awards, including ones for its work on Forrest Gump, Jurassic Park, Terminator 2, Who Framed Roger Rabbit? and E.T. |
Last month we looked at Nothing Real's Shake, compositing software used on many major motion pictures to add special effects or to overlay animation. Nothing Real was recently acquired by Apple, which plans to use its fast scanline rendering technology in future Apple products. Shake's uncertain future on Linux may benefit competitor Silicon Grail's RAYZ. Both RAYZ and Shake use an interactive scene-graph interface for defining how effects are assembled. While similar from a user-interface standpoint, RAYZ doesn't use the scanline rendering approach of Shake. “I think caching schemes are more important today than scanline algorithms for optimizing rendering”, says Silicon Grail President Ray Feeney. “Memory is much cheaper now. Scanlines can actually be slower than keeping more blocks in RAM—for example, with rotations.” |
A Linux-based production pipeline is a perfect choice for a major motion picture like The Spiderwick Chronicles, with its many goblins and magical creatures. Hollywood has been the realm of Linux since 1997, when the movie Titanic proved that Linux can do big computer graphics jobs like rendering a sinking ocean liner. With an industry tradition of using UNIX-based operating systems for high-computation jobs, and due to the better, faster, cheaper nature of Linux, every major effects or animation movie today is produced using Linux. Visual effects facilities ILM and Tippett Studio each created visual effects for Spiderwick. Having multiple effects houses work on the same movie became common after 2003 when The Matrix Reloaded used a dozen effects houses. |
Десять лет назад, Linux был студенческим хобби. Теперь он становится операционной системой, выбранной для кинопроизводства. "Shrek" стал первой значительной кинолентой, созданной на использовании главным образом Linux. И этот фильм не станет последним. Linux очень быстро становится избранной операционной системой профессиональных аниматоров, не только компании "DreamWorks SKG", которая создала "Shrek", но и ведущих производственных студий Голливуда и Лондона. Эта операционная система, начавшая свое существование 10 лет назад, как личное хобби студентов финского колледжа, даже не как университетский научно-исследовательский проект, теперь посягает на сервера, системы визуализации и рабочие станции киноиндустрии. Аниматоры теперь используют версии под Linux таких приложений как Maya компании Alias|Wavefront, Shake компании Nothing Real, Houdini компании Side Effects, и RenderMan компании Pixar - лидирующие коммерческие приложения для анимации, компоузинга, создания спецэффектов, и визуализации. Внутренне, студии перевели миллионы строк первоначального кода на Linux, и написали еще больше. Каким образом Linux превратился из хобби в профессиональное графическое окружение? |
Собираетесь красиво оформить фильм о прошедшем отпуске или серьезно увлекаетесь съемками? Петр Семилетов расскажет о нелинейном ведеоредакторе Cinelerra - свободной программе, позволяющей приобщиться к миру кино без ущерба для семейного (а может быть, и корпоративного) бюджета. |
Собираетесь красиво оформить фильм о прошедшем отпуске или серьезно увлекаетесь съемками? Петр Семилетов расскажет о нелинейном ведеоредакторе Cinelerra - свободной программе, позволяющей приобщиться к миру кино без ущерба для семейного (а может быть, и корпоративного) бюджета. |
В то время как в печати появляются одна за другой статьи и просто
информация об успешном применении Linux в создании фильмов,нельзя не
заметить некоторую односторонность таких сведений. Да, Linux широко
используется - но в какой именно сфере? Это рендеринг 3D-анимации,
организация сети, в которой идет обмен информацией и ее обработка, а
также пост-обработка уже смонтажированного материала. А вот собственно
о монтаже - умалчивают. |